کابین دوش حمام چه مزایا و معایبی دارد

۴ بازديد

مزایا و معایب کابین دوش شیشه ای

تصمیم گیری در مورد یراق آلات مناسب برای حمام رویایی شما کار سختی است! به خصوص با گزینه های بسیار متنوعی که در بازار موجود است. راه‌های مختلفی برای تکمیل کار ساده حمام کردن وجود دارد که همه ما را برای انتخاب ناامید می‌کند. 

 

وان حمام می‌تواند یکی از آرامش‌بخش‌ترین تجربه‌های حمام کردن باشد، اما معمولاً ناکارآمد و بیهوده هستند. یک دوش ساده، مجهز به پرده حمام می‌تواند به خوبی به این هدف عمل کند، اما در نهایت بعد از دوش گرفتن احساس ارزانی و کثیفی می‌کند. یک کابین دوش شیشه ای می تواند یک گزینه عالی باشد، به خصوص اگر فضای شما تنگ باشد. پانل های شیشه ای دوش می توانند از ریختن آب به بقیه قسمت های حمام جلوگیری کنند و ناحیه را تمیز و خشک نگه دارند. 

 

قبل از اینکه تصمیم قطعی بگیرید، باید یک مطالعه تطبیقی ​​انجام دهید تا ببینید چه چیزی برای شما مناسب است. در اینجا لیستی از مزایا و معایب وجود دارد که به شما در تصمیم گیری کمک می کند. 

مزایای کابین دوش شیشه ای 

در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا باید کابین دوش حمام را برای حمام خود در نظر بگیرید. 

1. حمام شما را بزرگ جلوه می دهد 

برخلاف وان حمام یا سینی حمام،کابین دوش حمام  به فضای بسیار کمتری نیاز دارند. علاوه بر این، کابین‌های دوش می‌توانند دارای قفسه‌هایی باشند که به شما امکان می‌دهند شلوغی را به حداقل برسانید و حمام خود را جادارتر نشان دهید. 

2. نظافت و بهداشت 

محفظه های شیشه ای دوش از جریان آب در بقیه حمام جلوگیری می کنند و این ناحیه را خشک و بدون آشفتگی نگه می دارد. این کابین های دوش شیشه ای با کاهش رطوبت حمام، احتمال رشد باکتری ها و کپک زدن در حمام را نیز کاهش می دهند. 

3. کارایی 

داشتن یک کابین دوش شیشه ای می تواند زمان حمام کردن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. هیچ آمادگی لازم وجود ندارد، به شما این امکان را می دهد که با زمان خود کارآمد باشید. 

4. تعمیر و نگهداری کم 

پس از نصب پانل های دوش شیشه ای ، نگهداری از آنها آسان است. حتی تمیز کردن حمام شما بسیار ساده تر می شود زیرا آب از کابین دوش حمام خارج نمی شود و به کاشی ها و قسمت روشویی شما اجازه می دهد بدون آب و تمیز باشند. 

5. ایمنی 

جنبه ایمنی کابین دوش شیشه ای غیرقابل انکار است. این واحدهای دوش که معمولاً دارای دسته هستند، به کاهش خطر لیز خوردن و سر خوردن که معمولاً در وان حمام رخ می دهد، کمک می کند. اگر افراد مسن با شما زندگی می‌کنند، به شدت توصیه می‌شود روی کابین‌های دوش مناسب سرمایه‌گذاری کنید، زیرا خطر آسیب را کاهش می‌دهند. در اینجا 7 نکته مفید برای بهبود ایمنی حمام برای سالمندان آورده شده است. 

 

معایب کابین دوش شیشه ای

در حالی که یک کابین دوش شیشه ای ممکن است راه حل مناسبی برای حمام شما به نظر برسد، ممکن است برای همه مناسب نباشد و دارای معایبی نیز باشد. در اینجا چند دلیل وجود دارد که نشان می دهد کابین دوش روشویی ممکن است برای شما مناسب نباشد. 

1. هزینه نصب 

جنبه هزینه کابین دوش همراه همراه با نصب در مقایسه با برخی از وان های سنتی و واحدهای دوش مجهز به پرده دوش بیشتر است. فقط متخصصان باید واحدهای دوش را نصب کنند تا از هرگونه خطر شکستگی یا نشتی جلوگیری شود. این هزینه اولیه ممکن است یک عامل بازدارنده برای کسانی باشد که بودجه کمی دارند.

2. لکه های آب سخت 

اگر در خانه خود فقط آب سخت دریافت می کنید، باید توجه داشته باشید که وقتی آب بر روی پانل های شیشه ای دوش پاشیده می شود، می تواند منجر به لکه های قطرات شود. در حالی که این لکه ها را می توان به راحتی با صابون و آبکش ساده پاک کرد، تمیز نگه داشتن دائمی آن می تواند آزاردهنده باشد. با این نکات در مورد نحوه تمیز نگه داشتن حمام خود، نگرانی های مربوط به تمیز کردن حمام خود را از بین ببرید. 

3. فاکتور آرامش را کاهش می دهد 

شکی نیست که وان حمام بسیار لوکس تر و آرامش بخش تر از کابین دوش شیشه ای است. وان حمام به شما امکان می دهد در آب گرم غوطه ور شوید، شبیه تجربه ای در آبگرم در حالی که دوش گرفتن اجازه نمی دهد همان حس را داشته باشید. اگر این یک مشکل برای شماست، این نکات تغییر دکوراسیون حمام را که به ایجاد یک منطقه سلامتی کمک می کند، بررسی کنید. 

 

4. نشت بالقوه 

اگر پانل های دوش شیشه ای خود را به درستی نصب نکنید، می تواند باعث نشت آب از ناحیه دوش به بقیه حمام شما شود. علاوه بر نشتی، شکاف‌های داخل کابین دوش حمام می‌تواند محل رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها در حمام باشد. از این رو، مهم است که کابین دوش خود را به درستی نصب کنید. 

 

اگر به دنبال کابین دوش هستید، جکوار تعدادی از بهترین ها را می سازد که به راحتی و به صورت حرفه ای توسط کارکنان ماهر جکوار نصب می شوند. 

 

5. فاقد حریم خصوصی است 

بر خلاف سینی دوش با پرده، کابین دوش شیشه‌ای می‌تواند بیشتر در معرض دید و باز باشد، به خصوص برای کسانی که حمام خود را با سایر اعضای خانواده به اشتراک می‌گذارند. اگر این مشکل برای شماست، می توانید به سادگی شیشه مات را برای حفظ حریم خصوصی بیشتر انتخاب کنید.