شیر فشار شکن چیست راهنمای خرید و جزئیات کامل

۵ بازديد

شیر کاهش فشار (PRV) نوعی جزء مرتبط با ایمنی است که در خط لوله یا با مخازن در پنوماتیک استفاده می شود. شیرهای کمکی برای محدود کردن میزان فشار هوای فشرده در یک سیستم استفاده می‌شوند تا از سطح از پیش تعیین‌شده بالا نرود و باعث آسیب به ماشین‌آلات یا افراد نشود. بنابراین، این نوع شیرها برای جلوگیری از فشار بیش از حد، در جایی که فشار هوا از حداکثر مجاز برای آن سیستم بیشتر است، استفاده می شود.

 

همچنین به عنوان ...

شیر کاهش فشار همچنین به عنوان PRV، شیر تخلیه یا شیر تخلیه فشار نیز شناخته می شود.

 

 

شیرهای کاهش فشار چگونه کار می کنند؟

شیرهای کمکی برای محافظت از سیستم های هوای فشرده در برابر فشار بیش از حد با آزاد کردن فشار اضافی طراحی شده اند.

فشار بر روی صندلی سوپاپ عمل می کند و نیروی ایجاد شده دریچه را در برابر کشش فنر باز می کند. چرخاندن دکمه کنترل می تواند کشش را در فنر افزایش یا کاهش دهد، بنابراین فشار مورد نیاز برای باز کردن شیر تنظیم می شود.

اگر فشار از یک تنظیم از پیش تعیین شده بالاتر رود، فشار از طریق یک مکانیسم فنری که به دلیل افزایش فشار بالادست شیر ​​در مقایسه با نقطه تنظیم باز می شود، کاهش می یابد. هنگامی که هوا از سیستم خارج شد و فشار به سطح از پیش تنظیم شده کاهش یافت، دریچه کاهش فشار بسته می شود.

برای جلوگیری از فشار بیش از حد مخزن یا مخزن، می توان از شیرهای فشار شکن برای خروج سریع هوا به اتمسفر استفاده کرد و از نظر ایمنی و عملکرد قابل اعتماد یک سیستم فشرده سازی هوا جزء مهمی هستند.

 

چگونه می توانم شیرهای فشار را انتخاب کنم؟

طیف گسترده ای از شیرهای فشار شکن موجود است و انتخاب شیر مناسب به نوع کاربرد آن بستگی دارد. طیف گسترده نورگرن شامل شیرهایی است که متناسب با محدوده Excelon و Olympian Plus طراحی شده اند، همچنین دریچه هایی برای مخازن تحت فشار و آنهایی که قابلیت استفاده در لوله کشی سیستم را دارند.

قبل از انتخاب شیر فشارشکن، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • محدوده فشار عملیاتی / سطح فشار حداکثر
  • جریان مورد نیاز برای تحویل سیستم
  • حالت شکست
  • شیر باید در چه دماهایی عمل کند
  • جایی که در سیستم هوای فشرده استفاده می شود
  • اندازه پورت مورد نیاز
  • نحوه نصب آن چگونه خواهد بود
  • نوع مواد مورد نیاز: به عنوان مثال برنج، فولاد
  • محیط مورد استفاده در: به عنوان مثال خورنده

 

انواع شیرهای فشار شکن

طیف وسیعی از شیرهای کاهش فشار نورگرن عبارتند از:

  • شیر فشارشکن مستقیم
  • شیر فشارشکن پایلوت دار
  • شیر فشارشکن پایلوت دار دیافراگمی
  • شیر فشارشکن پایلوت دار پیستونی

 

کاربردهای معمولی شیرهای فشار شکن

شیرهای کاهش فشار معمولاً در هر برنامه ای که از هوای فشرده استفاده می کند، مانند سیستم های پنوماتیک در اتوماسیون صنعتی دیده می شود.

آنها همچنین یک جزء مهم در کاربردهای فشار بالا مانند نفت و گاز و دفاع و هسته ای هستند، جایی که گازهای صنعتی و فرآیندی با فشار بالا ذخیره و حمل می شوند و باید قبل از استفاده تا فشار کاری ایمن تنظیم شوند.

دریچه های فشار شکن همیشه باید در جایی استفاده شوند که خطری برای هر فرد یا فرآیندی از فشار بیش از حد وجود دارد. این تمرین خوبی است که به طور خودکار آنها را در هر طراحی سیستم قرار دهید.

 

آیا برای کارکرد شیرهای فشار شکن به چیز دیگری نیاز دارم؟

لوازم جانبی مورد نیاز برای استفاده با شیرآلات به نوع انتخابی بستگی دارد و می تواند شامل نصب دیواری و گیج باشد. برای اتصال شیر کمکی به یک سیستم به لوله و اتصالات نیاز است. کیت های مقاوم در برابر دستکاری نیز در برخی از شیرهای فشار شکن موجود است.

منبع : پرسیکا صنعت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.