جلوگیری از واشر زدن موتور ماشین

۷ بازديد

قالپاق سوپاپ xu7 یکی از قطعات مهم در خودرو می باشد که نقش آب بندی را در موتور خودروی شما ایفا می کند . این محصول در واقع  نسخه ی فلزی درب سوپاپ می باشد که برای اولین بار در ایران توسط شرکت ایده پارت به ثبت رسیده است .

قالپاق سوپاپ از سری قطعاتی است که مشکل بسیاری از افراد را برای موتورهای پر خرج و پردردسر سری xu7 که سال هاست در ایران وجود دارد و بر روی خودروهای پژو ۴۰۵ پرشیا و سمند نصب بوده و دارای شتاب مناسبی می باشد اما یک سری نقص ها در این قطعه از همان ابتدای کار وجود داشته که توسط مهندسین شرکت ایده پارت و بر اثر سال تجربه بر طرف شده است .

 

ویژگی های درب سوپاپ فلزی

محصول درب سوپاپ فلزی در واقع  نسخه بهینه شده از درب سوپاپ سوپاپ معمولی xu7 می باشد که آب بندی مناسبی نداشت و موجب آسیب به موتور ماشین می شد .

اولین موردی که در این قطعه بهینه سازی شده است آب بندی مناسب این قطعه  می باشد  . ما در این قطعه توانستیم تمامی بخش های قطعه از جمله بخش های کناری ، کنج ها و نقاط تیزی که موجب عدم عملکرد مناسب در قطعه و ایجاد هوای یکنواخت شده را از بین ببریم .

در این بخش هوا به طور یکنواخت وارد موتور می شود و اصل توربولانس و متخلخل را در طراحی بهینه این قطعه نداریم .در واقع هیچ جریان بهم ریخته و نا آرامی در حین فرآیند هوارسانی و فیلتراسیون ایجاد نخواهد شد .

دومین موردی که حتما باید به آن اشاره کنیم بخش آب بندی درپوش روی قطعه  می باشد که پیچ ها از چهار بخش مختلف به صورت عمودی نیرو وارد می کنند و به صورت کاملا یکنواخت نیروی بستن پیچ ها توضیح شده تا هیچ هدر رفتی را در قطعه نداشته باشیم   و هیچ گونه افت گشتاوری را در زمان کار با خودرو نداریم و هر زمانی که فیلتر عوض می شود پیچ ها در حد امکان سفت می شوند و هیچ گونه بحث شل شدگی و دفورمگی و ایجاد گپ که موجب نشتی در قطعه می شود را نداریم و در این قطعه از بست جهت اتصال  درپوش به بدنه اصلی که باعث اطلاف انرژی در خودرو می شد .

قالپاق سوپاپ

نکته کلیدی درب سوپاپ فلزی

 

در بخش محفظه روغن مهندسین ما جوش کلی قطعه و قطعات جانبی را به طور کامل حذف نموده ایم و فقط یک جوش داریم که این بخش برای محفظه روغن می باشد که مانع از ترک برداشتن و نشتی قطعه می شود .

طراحی منحصر به فرد روغن و بخارات روغن

در طراحی روغن و بخارات روغن به دلیل این که ما یک جریان ورودی داریم و یک مکش خلا و محفظه برگشت داریم که بخارات حاصل از فعالیت روغن در موتور را خارج می کند برای فعالیت بهتر موتور و این محفظه حتما باید جریان هوای یکنواخت ارائه بدهد و مسیر ورودی آن باید به صورت کاملا یکنواخت حتما در آن هوا جریان یابد که در قالپاق سوپاپ فلزی ایده پارت این امر کاملا رعایت شده است .

نکته ای که در مورد طراحی محفظه روغن به آن توجه شده است این است که در این ناحیه نباید هیچ گونه دفورمگی در گوشه و لبه ایجاد شده باشد و در گوشه لبه باید به صورت کاملا صاف طراحی شده باشد تا بتواند جریان را به چرخش در بیارد و مسیر جریان را عوض نکند که این جریان مناسب در این قطعه توسط طراحی منحصر به فرد مهندسین ما انجام شده است . 

آب بندی متریال واشر سر سیلندر

و مهم ترین بخش این قطعه آب بندی قطعه بر روی سیلندر می باشد و کامپاند مناسب که در این در سیلندر استفاده شده است متشکل از سیلیکون می باشد و هم چنین به کار بردن am ضد روغن با متریال درجه ۱ و از بیرون لبه های قطعه ی کار را می گیرد .

و هم چنین بخش دوام و پایداری در این محصول مطرح می باشد که  این محصول از نیرو و فشاری که روغن و گرما و بر روی این قطعه می آورد می تواند به راحتی جلوگیری بکند .

قالپاق سوپاپ

 کارهایی که درب سوپاپ XU7 انجام می دهد 

 
  1. آب بندی فضای بالای سر سیلندر 
  2. نقش هوارسانی و فیلتراسیون هوا را انجام می دهد 
  3. جریان بخارات روغن ورودی و خروجی به منیفولد و هوای گرم را برای احتراق بهتر وارد منیفولد می کند 

تست هایی که بر روی این قطعه اجام می شود

در مرحله نهایی زمانی که قطعه تکمیل شد هم محفظه بخارات روغن و هم محفظه آب بندی روی سر سیلندر توسط دستگاه های تست نشتی که مجهز به سنسورهای خیلی دقیق هستند  تست انجام می شود و تک تک قطعات به شکل صد در صد تست می شوند و اگر قطعه ایراد داشته باشد اط سیستم خارج خواهد شد . 

مجموعه تست های آزمایشگاهی که بر روی قطعات ورودی انجام می شود 

  • تست های پیرسازی
  • تست های شوک حرارتی روی قطعات فلزی
  •   تست های خوردگی برای قطعات لاستیکی
  • تست های مانایی فشاری
  • آزمایش سیکل های آب و هوایی از منفی ۳۰ درجه تا مثبت ۱۴۰ درجه
  • تست ضربه و مقاومت های مکانیکی
  • تست نشتی با سنسورهای بسیار دقیق 

ایده پارت 

شرکت ایده پارت تولید کننده اصلی قطعات پلیمری در ایران می باشد . این شرکت برای قطعات خود دارای تاییدیه پژو سیتروئن فرانسه می باشد و دارای درجه کیفی فوق الهاده بالایی می باشد .
شرکت ایده پارت دارای گارانتی برای تمامی محصولات می باشد و تمامی قطعات خود را تست و بررسی تکی میکند . ایده پارت تامین کننده قطعات خودروسازان در بحث پلیمری نیز می باشد و بزرگترین تولید کننده قطعات پلیمری در ایران می باشد . هم چنین برای دریافت نمایدگی ایده می توانید از طریق سایت اقدام نمایید .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.