تسمه دینام ماشین چه قدر عمر میکند

۳۱ بازديد

تسمه دینام را چگونه بررسی کنیم 

تسمه سرپانتین یک تسمه پیوسته منفرد است که برای هدایت چندین عملکرد وسیله نقلیه شما کار می کند. دینام را به حرکت در می آورد و همچنین پمپ فرمان، پمپ آب، کمپرسور تهویه مطبوع، پمپ هوا و غیره را نیرو می دهد.

این نام به دلیل ظاهر طولانی و پیچ در پیچ آن است و می تواند در کنار موتور قرار گیرد.

تسمه سرپانتین توسط میل لنگ به حرکت در می‌آید، که جزء موتور وسیله نقلیه شماست که حرکت بالا و پایین پیستون‌ها را به چرخش تغییر می‌دهد.

سایر تسمه های وسیله نقلیه شما

بسته به سن و مدل ماشین شما، تسمه دینام ممکن است تنها تسمه ای نباشد که اجزای مختلف وسیله نقلیه شما را هدایت می کند. اکثر خودروها همچنین دارای یک تسمه تایم هستند که با میل لنگ (و همچنین میل بادامک) کار می کند تا حرکت چرخشی میل لنگ را با کنترل میل بادامک دریچه های ورودی و خروجی هماهنگ کند.

این دو اغلب اشتباه گرفته می شوند، اما در جایی که تسمه مارپیچی بدون پوشش و آجدار است، تسمه تایم توسط یک پوشش پلاستیکی کوچک پوشانده شده است و ظاهر “دندانه ای” بیشتری دارد.

تسمه دینام آسیب دیده یا پاره شده

رانندگی با تسمه دینام آسیب دیده می تواند مضر باشد و آسیب جدی و پرهزینه ای به وسیله نقلیه شما وارد کند.

با تسمه دینام کارکرده، پمپ آب از کار می افتد و باعث داغ شدن بیش از حد وسیله نقلیه شما می شود. اجازه دادن به خودرو در حالت گرمای بیش از حد می تواند باعث مشکلات جدی مانند تاب برداشتن سر سیلندر، واشر سر دمیده شده، اجزای موتور ذوب شده و آسیب به سیستم اگزوز شود.

تسمه دینام آسیب دیده بر سیستم فرمان برق نیز تأثیر می گذارد، زیرا تسمه پمپ فرمان را به حرکت در می آورد. هدایت وسیله نقلیه شما بسیار دشوار خواهد شد.

از آنجایی که تسمه دینام را به حرکت در می آورد، لوازم جانبی الکتریکی، مانند باتری، دیگر کار نمی کنند . همه چیزهای الکتریکی، مانند رادیو، دمنده‌های هوا و چراغ‌ها، تا زمانی که شارژ باتری تمام نشود، به کار خود ادامه می‌دهند .

علائم خرابی تسمه دینام

صدای جیغ یا جیک از قسمت جلویی وسیله نقلیه شما به خوبی نشان می دهد که کمربند مارپیچ شما فرسوده یا فرسوده شده است. صدای سیلی یا ضربه زدن ممکن است نشانه سر خوردن یا شکستگی کمربند باشد.

جدا از صداهای عجیب و غریب، می توانید به راحتی از کمربند سرپانتین خود بازدید بصری انجام دهید تا وضعیت آن مشخص شود.

بررسی تسمه دینام

تسمه دینام یک تسمه بدون پوشش است که در کنار موتور قرار دارد . این یک کمربند بلند با سطح بیرونی صاف و سطح داخلی شیاردار یا “آجدار” است.

هنگامی که کمربند مارپیچ وسیله نقلیه خود را پیدا کردید، یک بازرسی بصری انجام دهید. به دنبال ترک، تکه های لاستیک از دست رفته، ساییدگی، جدا شدن دنده ها، سایش ناهموار دنده و دنده های آسیب دیده باشید.

کمربندهای سرپانتین جدید نرم با سطحی نمدی مانند در سمت آجدار هستند. با فرسودگی تسمه، لاستیک شروع به سفت شدن و ترک خوردن می کند. هنگامی که تسمه به طور کامل فرسوده شد، کش می شود و کشش را از دست می دهد که باعث می شود تسمه شروع به لیز خوردن کند.

به هر گونه ترک یا شکستگی روی تسمه توجه کنید. اینها ممکن است باعث شوند که کمربند سرپانتین به هم نخورد یا با مایع آلوده شود.

تعویض تسمه دینام

تسمه دینام وسیله نقلیه شما باید حداقل سالی یکبار بازرسی شود. در حالی که چکاپ بصری خود یک راه عالی برای پیگیری وضعیت کمربند است، یک مکانیک مجاز باید سالانه به آن نگاه کند.

در مناطقی که معاینه سالانه اجباری است و در استان هایی که نیاز به بازرسی خودروهای خارج از استان دارند، وضعیت تسمه سرپانتین بررسی می شود. اگر مشکلی در مورد تسمه سرپانتین وجود دارد، ممکن است مجبور شوید آن را تعمیر کنید تا بازرسی را پشت سر بگذارید.

تسمه دینام باید تا 5 سال یا 100000 کیلومتر دوام بیاورد. اگر وسیله نقلیه قدیمی یا مستعمل دارید، سوابق خدمات آن را بررسی کنید تا ببینید که آیا تسمه سرپانتین در گذشته تعویض شده است یا خیر.

منبع : https://frkpower.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.